O odżywkach, krótko i na temat

Dodane: 02-06-2017 04:32
O odżywkach, krótko i na temat odżywki myprotein

Branża odżywek dla sportowców

Branża odżywek dla sportowców rozwija się dość prężnie i obecnie na Polskim rynku mamy wiele marek i firm zagranicznych oraz polskich, które oferują różnego rodzaju odżywki dla sportowców. Najwygodniejszym sposobem na kupowanie odżywek wydaje się być kupowanie ich przez sklepy internetowe, ponieważ oferują one najczęściej duży przekrój producentów i jest duża konkurencję cenowa, przez co możemy dostać naprawdę dobrą odżywkę w przystępnej cenie, która w sklepach stacjonarnych byłaby wręcz niedostępna.

Do tego jeszcze sklepy internetowe często mają towar, który niedostępny jest w kraju, ponieważ są jego jedynymi dystrybutorami w kraju.


CO wiemy o kreatynie? Wikipedia

W latach 90. XX wieku kreatyna zyskała szczególny rozgłos jako naturalny sposób na zwiększenie wyników sportowych i budowanie beztłuszczowej masy ciała. Stwierdzono, że ogólna zawartość kreatyny w mięśniach szkieletowych jest zwiększona po doustnym podaniu suplementów diety, a zawartość ta różni się i zależy od wielu czynników, m.in. od poziomu spożycia węglowodanów, rodzaju aktywności fizycznej i typu włókien mięśniowych. W skutek tego zaczęto stosować kreatynę w charakterze dodatku do suplementów diety stosowanych przed treningiem10. Na rynku dostępne są różne formy kreatyny, m.in. cytrynian, jabłczan, ester etylowy, azotan, chlorowodorek, glukonian, ?-ketoglutaran i orotan10.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kreatyna


Odpowiednia dieta do trybu życia

Odpowiednia dieta przy aktywnym trybie życia jest bardzo istotna, ponieważ jeżeli dostarczamy naszemu organizmowi za mało składników odżywcze zaczniemy czuć się zmęczeni i możemy doprowadzić swój organizm do bardzo złego stanu. Dlatego przy nagłej zmianie trybu życia z siedzącego na aktywny, dobrze jest udać się do dietetyka w celu ułożenie odpowiedniej diety.

Dużo również zależy od rodzaju aktywności; chodzenie na siłownię czy trening fitness wymagają innego rodzaju diety i innych składników odżywczych. Dieta powinna też zależeć od tego jak często wykonujemy ćwiczenia jeżeli wykonujemy je częściej to będziemy potrzebowali więcej węglowodanów i ogólnie więcej składników odżywczych w ciągu dnia.