Gdzie trzymać motor?

pojazdy są dzisiaj ?po zęby? uzbrojone w elektronikę. Układy elektroniczne zupełnie zdominowały nie tylko sposób poruszania się aut, ale także informacje dostarczane użytkownikowi podczas korzystania z samochodu. W większości now

Gdzie trzymać motor?

Coraz nowocześniejsze pojazdy

Obserwując historię motoryzacji, która bardzo dynamicznie zmienia się wraz z postępem technologicznym możemy stwierdzić, że samochody i wszelkie inne pojazdy są dzisiaj ?po zęby? uzbrojone w elektronikę. Układy elektroniczne zupełnie zdominowały nie tylko sposób poruszania się aut, ale także informacje dostarczane użytkownikowi podczas korzystania z samochodu. W większości nowoczesnych samochodów zainstalowane są specjalne czujniki, które mogą pomóc zaparkować w trudnym terenie, komputery, które pozwalają na odczytanie na przykład spalania paliwa podczas jazdy i inne tego typu gadżety. Chociaż większość tego typu nowoczesnych rozwiązań to prawdziwe perełki, trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że wielu układów nie da się naprawić lub byłoby to zbyt kosztowne przy ewentualnej usterce.


Podstawy termodynamiczne

Obiegiem porównawczym współczesnych silników wysokoprężnych jest obieg Seiligera-Sabathé. Obieg ten składa się z następujących przemian charakterystycznych:

adiabatyczne sprężanie,
izochoryczne podgrzewanie czynnika,
izobaryczne podgrzewanie czynnika,
adiabatyczne rozprężanie,
izochoryczne oziębianie czynnika.

Obieg porównawczy jest obiegiem teoretycznym. Silnik rzeczywisty pracuje wg obiegu, składającego się z nieco innych przemian. Sprężanie i rozprężanie nie są adiabatyczne, ponieważ występuje wymiana cieplna ze ściankami cylindra, głowicą, tłokiem i innymi elementami. Nawet, gdyby występujące procesy były adiabatyczne, nie byłyby odwracalne. Ogrzewanie czynnika nie jest izobaryczne, następuje najpierw wzrost ciśnienia, a potem jego spadek. Najważniejszą różnicą jest to, że obieg porównawczy opisuje układ zamknięty (wykorzystywany jest wciąż ten sam czynnik), a obieg rzeczywisty układ otwarty (następuje wymiana czynnika roboczego).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym


Czy korzystanie z Internetu, gdy chcemy sprzedać części samochodowe jest dobrym rozwiązaniem?

Korzystanie z internetowych serwisów dotyczących motoryzacji w razie potrzeby sprzedania części samochodowych stało się obecnie niezwykle popularne. Jest to nie tylko szybka, ale przede wszystkim bardzo komfortowa metoda znalezienia kupca na wiele różnych elementów, niezbędnych w każdym aucie. Co więcej, korzystając ze stron internetowych w tym zakresie, często możemy mieć okazję znaleźć osobę zainteresowaną naprawdę nietypową ofertą. Wielu kolekcjonerów starych samochodów lub pasjonatów motocykli określonego rodzaju korzysta właściwie tylko z Internetu, gdy potrzebuje wymienić jakąś część w swoim pojeździe. Sprzedaż przez Internet jest dla sprzedawcy opłacalna jednak tylko wtedy, gdy strona internetowa nie pobiera zbyt dużej prowizji za pośredniczenie w tego rodzaju usługach.